Connect with us

KalimeraEllada.gr

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΠΡΟΣ

Ο κύριος Χαράλαμπος Αρτέμης διεκδικεί την Προεδρία του Δικηγορικού Συλλόγου Λευκωσίας και μας παρουσιάζει τις προτάσεις του για το Δικηγορικό Σύλλογο Λευκωσίας

Επιμέλειαː Θεοδοσία Κυριάκου

Διαβάστε πιο κάτω αυτούσιες τις εισηγήσεις τουː

Η Κυπριακή Δικαιοσύνη είναι σε βαθειά και σοβαρή κρίση εδώ και χρόνια. Πρέπει να ληφθούν άμεσα σημαντικές και γενναίες αποφάσεις για να αποτραπεί η πλήρης κατάρρευση του όλου συστήματος δικαίου της πατρίδας μας. Δηλώνουμε ευθαρσώς πως είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ότι είναι δυνατό, περιλαμβανομένης ακόμα και της σύγκρουσης με οποιοδήποτε φορέα, εκεί που αυτό επιβάλλεται για τη βελτίωση των πάμπολλων προβλημάτων.

Είμαστε της άποψης ότι, αναφορικά με τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Κυπριακή Δικαιοσύνη και κατ’ επέκταση ο δικηγορικός κόσμος της Κύπρου τα οποία είναι της δικαιοδοσίας του Παγκυπρίου Συλλόγου, ο Σύλλογός μας, όντας ο πιο μεγάλος στην Κύπρο μπορεί και πρέπει να έχει δυνατή φωνή και να τη χρησιμοποιεί πιέζοντας, με εποικοδομητικό τρόπο πάντοτε, τόσο τον Παγκύπριο Σύλλογο όσο και άλλους εμπλεκόμενους φορείς (Ανώτατο Δικαστήριο, Νομικό Συμβούλιο κλπ.) για συγκεκριμένες λύσεις και αλλαγές που πιστεύουμε ότι πρέπει να μεθοδευθούν.

Είναι γι’ αυτό που τα προβλήματα τα οποία έχουμε μετά από μελέτη επισημάνει και/ή οι λύσεις ή αλλαγές που προτείνουμε τα έχουμε χωρίσει σε δύο μέρη: τα προβλήματα που είναι της δικαιοδοσίας του Συλλόγου μας και εκείνα που είναι της δικαιοδοσίας του Παγκυπρίου Δικηγορικού Συλλόγου.

Όσον αφορά τα προβλήματα που υπάγονται στη δικαιοδοσία του Δικηγορικού Συλλόγου Λευκωσίαςː

1. Ανακαίνιση του χώρου του Συλλόγου μας

Ο χώρος του συλλόγου μας αποτελεί πιστεύουμε μέρος της εικόνας που ο Σύλλογος μας (αλλά και ο δικηγορικός κόσμος γενικότερα) εκπέμπει προς τα έξω. Επίσης είναι ο χώρος στον οποίο οι περισσότεροι δικηγόροι περνούν σημαντικότατο χρόνο καθημερινά. Θεωρούμε πως πρέπει:

(α) Να βελτιωθούν τα αποχωρητήρια και/ή η καθαριότητά τους.
(β) Να αγορασθούν καινούργια έπιπλα για την μπροστινή αίθουσα δικηγόρων.
(γ) Να εγκατασταθούν τερματικά για φορητούς Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές (station for laptops).
(δ) Να μελετηθεί το ενδεχόμενο λειτουργίας της βιβλιοθήκης του ΔΣ ως κανονική βιβλιοθήκη – χώρος μελέτης. Κάτι τέτοιο πιστεύουμε ότι θα οδηγήσει μεγάλα δικηγορικά γραφεία και άλλους φορείς στο να προβαίνουν σε δωρεές βιβλίων προς τον Σύλλογο (προς υποβοήθηση τούτου πιθανό να υπάρχει και χώρος όπου θα αναφέρονται ονομαστικά όλοι οι δωρητές).

2. Νέο Επαρχιακό Δικαστήριο Λευκωσίας

Πιστεύουμε πως ο ΔΣΛ πρέπει να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις αναφορικά με την ανέγερση του νέου Επαρχιακού Δικαστηρίου. Προς τούτο πρέπει ο ΔΣΛ να απαιτήσει να συμμετέχει στην ομάδα/επιτροπή που θα αποφασίσει το πως θα διαμορφωθούν οι προδιαγραφές για τα κτιριακές ανάγκες. Δεν μπορούν οι προδιαγραφές να καθορίζονται από άλλους φορείς (όπως π.χ. το Ανώτατο Δικαστήριο) χωρίς την συμμετοχή των δικηγόρων, γιατί η εμπειρία δείχνει πως έτσι προκαλούνται ανυπέρβλητα προβλήματα (βλ. π.χ. το κτίριο του Ανώτατου που σήμερα έτσι όπως διαμορφώθηκε δεν ικανοποιεί με τους χώρους του). Επίσης οι δικηγόροι έχουμε ανάγκη εκτός από τον (υφιστάμενο) χώρο του ΔΣΛ, και για χώρους για επικοινωνία δικηγόρου – πελάτη αλλά και μερικές μικρές αίθουσες συσκέψεων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μεταξύ διαδίκων και δικηγόρων τους για συζητήσεις υποθέσεων, και όχι μέσα στους διαδρόμους και στην αυλή όπως δυστυχώς συμβαίνει σήμερα. Επίσης καλό θα ήταν να γίνει και μικρό αμφιθέατρο για εκδηλώσεις και διαλέξεις.

3. Οι χώροι στάθμευσης στο δικαστήριο

Το χάος που επικρατεί στους χώρους στάθμευσης του δικαστηρίου είναι μια μάστιγα που βασανίζει όχι μόνο τα μέλη του Συλλόγου μας αλλά και τους Δικαστές, τους υπαλλήλους του δικαστηρίου και το κοινό εδώ και πολλά χρόνια.

Παρατηρούμε πως το θέμα θα επιλυθεί σε μεγάλο βαθμό σε συνδυασμό με την αναδιοργάνωση της δικαιοσύνης και την κατάργηση των άσκοπων εμφανίσεων στο δικαστήριο (βλ. πιο κάτω). Όταν δεν θα αναγκάζονται τόσοι πολλοί δικηγόροι να βρίσκονται στο δικαστήριο ταυτόχρονα κάθε πρωί, θα αδειάσουν και οι χώροι στάθμευσης.

Γνωρίζουμε πως υπάρχει σχέδιο για κατασκευή υπόγειου και υπέργειου χώρου στάθμευσης. Είναι όμως σημαντικότατο να διασφαλιστεί ότι οι Δικηγόροι θα περιλαμβάνονται στους εργαζόμενους του δικαστηρίου (και επομένως θα έχουν προτεραιότητα πρόσβασης στο χώρο) και όχι με το κοινό, και προς τούτο πρέπει να γίνουν το συντομότερο οι απαραίτητες ενέργειες (περιλαμβανομένης και συνάντησης με την νέα Υπουργό Δικαιοσύνης). Πρέπει επίσης να γίνουν όλες οι ενέργειες για να εξασφαλιστεί το ότι, κατά την ανέγερση του νέου ΕΔ Λευκωσίας και του χώρου στάθμευσης, θα υπάρχουν αρκετοί χώροι στάθμευσης για όλους.

4. Βελτίωση της εικόνας του Συλλόγου μας και προστασία του δικηγορικού επαγγέλματος

Υποσχόμαστε ότι δεν θα δεχθούμε την ανανέωση άδειας άσκησης του επαγγέλματος σε άτομα που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις.

Προτείνουμε τη δημιουργία υποεπιτροπής για ενδελεχή μελέτη τρόπων βελτίωσης της εικόνας μας στο κοινό (για παράδειγμα να καθιερώσουμε κάθε Χριστούγεννα την παράδοση δώρων σε άρρωστα παιδιά στο Γενικό Νοσοκομείο από «Άγιο Βασίλη» έχοντας πρώτα ειδοποιήσει τα ΜΜΕ, ή να προβαίνουμε σε συγκεκριμένες δωρεές σε τακτά χρονικά διαστήματα – π.χ. τώρα που το Γενικό Νοσοκομείο έχει έλλειψη αναπηρικών καθισμάτων θα μπορούσαμε να πληρώσουμε για την αγορά αριθμού των στα οποία θα αναγράφεται ότι είναι δωρεά μας).

Αναβάθμιση των Χριστουγεννιάτικων, Πασχαλινών και άλλων εκδηλώσεων του Συλλόγου με διοργάνωση των σε χώρους άλλους από το εντευκτήριο του Συλλόγου.

5. Διερεύνηση τρόπων αύξησης των εσόδων και/ή πόρων του Συλλόγου μας

Παρόλο που γνωρίζουμε πως τα οικονομικά του ΔΣΛ είναι καλά, δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε. Προτείνουμε την δημιουργία υποεπιτροπής για ενδελεχή μελέτη τρόπων με τους οποίους ο Σύλλογος να αυξήσει τα έσοδα του χωρίς αύξηση οποιασδήποτε συνεισφοράς ή επιβολή νέων συνεισφορών από τα μέλη του.

Υποσχόμαστε ότι θα διαχειριζόμαστε τα χρήματα του Συλλόγου μας με σύνεση και απόλυτη διαφάνεια και το κάθε μέλος μας που επιθυμεί να επιθεωρήσει τους λογαριασμούς του Συλλόγου, θα έχει τη δυνατότητα να το πράξει.

6. Ιστοσελίδα

Πιστεύουμε πως είναι αδιανόητο τον 21ο αιώνα ο σύλλογος μας να μην έχει ιστοσελίδα. Από την άλλη αντιλαμβανόμαστε πως η τήρηση ιστοσελίδας είναι χρονοβόρο και αρκετά δύσκολο έργο αφού θα πρέπει μετά την δημιουργία της να ενημερώνεται τακτικά για να επιτελεί τον σκοπό της. Από την στιγμή όμως που ο ΔΣΛ εργοδότη υπαλλήλους θεωρούμε πως η τήρηση και ενημέρωση ιστοσελίδας μπορεί κάλλιστα να ενταχθεί μέσα στα καθήκοντα τους, με την καθοδήγηση του συμβουλίου του ΔΣΛ. Θεωρούμε επίσης πως η παρουσία του ΔΣΛ πρέπει να γίνει εντονότερη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

7. Σχέσεις με Δικαστές και υπαλλήλους του Δικαστηρίου

Θεωρούμε πως αυτό το θέμα μαζί με το κτιριακό είναι το σοβαρότερο θέμα που μας αφορά ως σύλλογος.

Εισηγούμαστε την σύσταση ειδικής υποεπιτροπής από τα μέλη της επιτροπής του συλλόγου τα οποία θα έχουν τακτικές μηνιαίες συναντήσεις (α) με τον διοικητικό Πρόεδρο του Ε.Δ. Λευκωσίας, και (β) τον Πρόεδρο του Ανώτατου Δικαστηρίου για συζήτηση θεμάτων. Θεωρούμε ότι μια συνεχώς ανοικτή γραμμή επικοινωνίας μαζί τους είναι αναγκαία για την εποικοδομητική πίεση που πρέπει να τους εξασκείται τόσο για τα προβλήματα που εμπίπτουν στην δικαιοδοσία μας ως σύλλογος όσο και αυτών που δεν εμπίπτουν (δηλαδή αυτών που εμπίπτουν στην δικαιοδοσία του ΠΔΣ – όπως αναφέρουμε πιο πάνω θεωρούμε πως ο σύλλογος μας, ως ο μεγαλύτερος στην Κύπρο πρέπει να έχει πολύ ενεργό ρόλο στα του ΠΔΣ).

Η υποεπιτροπή θα έχει και επίσης τακτικές μηνιαίες συναντήσεις με τους Πρωτοκολλητές όλων των Δικαστηρίων και τμημάτων.

Υποσχόμαστε ότι θα υποστηρίζουμε σθεναρά και χωρίς οποιοδήποτε φόβο τα συμφέροντα του Συλλόγου μας ενώπιον των πιο πάνω με επιχειρήματα (π.χ. ότι μερικά είναι κοινά και επομένως θα πρέπει να λύνονται μαζί τους όπως το θέμα της ασφάλειας στις αίθουσες δικαστηρίων, το θέμα του χώρου στάθμευσης κλπ.) και όχι με άγονο ανταγωνιστικό πνεύμα.

Είναι γεγονός πως το Ε.Δ. Λευκωσίας είναι εδώ και χρόνια υποστελεχωμένο, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διεκπεραίωση απλών διαδικασιών π.χ. η σύνταξη και παράδοση διαταγμάτων. Πρέπει να απαιτήσουμε για περαιτέρω στελέχωση του Δικαστηρίου με διοικητικό και γραμματειακό προσωπικό. Δεν αρκούν μόνο οι διορισμοί Δικαστών χρειάζεται και το ανάλογο προσωπικό για την υποστήριξη του.

Συχνά προκύπτουν παράπονα από μέλη του Συλλόγου μας για συμπεριφορά δικαστών ή υπαλλήλων του δικαστηρίου. Πρέπει να υπάρχει γρήγορος αποτελεσματικός μηχανισμός από τον Σύλλογο μας για προώθηση των εν λόγω παραπόνων στους αρμόδιους.

8. Συνεχής επιμόρφωση δικηγόρων

Θεωρούμε πως πρέπει να εξακολουθήσει να δίδεται η ευχέρεια στους δικηγόρους να παρακολουθούν σεμινάρια μέσω του διαδικτύου. Πρόσθετα όμως θεωρούμε πως πρέπει να γίνεται καλύτερη επιλογή των θεμάτων διαλέξεων, καθότι είναι πρόδηλα άσκοπη η παρακολούθηση διαλέξεων σε γενικά θέματα βασικού δικαίου όπως π.χ. των συστατικών της αμέλειας. Για να εξυπηρετούν πραγματικά τον σκοπό της επιμόρφωσης θεωρούμε πως οι διαλέξεις πρέπει να ασχολούνται με εξειδικευμένα θέματα τα οποία θα τις καταστήσουν ελκυστικές αλλά και χρήσιμες για το επάγγελμα.

Περαιτέρω θεωρούμε πως πρέπει να γίνει προσπάθεια για καθιέρωση ως θεσμού μια φορά κάθε δύο χρόνια πολυήμερου νομικού συνεδρίου, υπό την αιγίδα του ΔΣΛ με τη συμμετοχή δικαστών, δικηγόρων και νομικών όχι μόνο από την Κύπρο αλλά και το εξωτερικό.

9. Κατάλογοι εξόδων και άλλες υπηρεσίες από το ΕΔ Λευκωσίας

Πρέπει επιτέλους να λυθεί το πρόβλημα των τεράστιων καθυστερήσεων αναφορικά με τους καταλόγους εξόδων. Θεωρούμε αδιανόητο το μεγαλύτερο επαρχιακό δικαστήριο της χώρας να έχει μόνο ένα ή δύο υπαλλήλους στο πρωτοκολλητείο που να ασχολούνται για αυτό το καίριο θέμα για τους δικηγόρους. Πρέπει να γίνουν τα απαιτούμενα διαβήματα προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (περιλαμβανομένου και του Υπουργείου Δικαιοσύνης) για να λυθεί το εν λόγω πρόβλημα.

Πρέπει επίσης να σταματήσει ο σχεδόν εκδικητικός τρόπος ψήφισης των καταλόγων εξόδων. Το παρόν σύστημα με κατώτατο και ανώτατο ποσό για την κάθε δικηγορική εργασία δεν λειτουργεί. Θεωρούμε πως αναλόγως της κλίμακας μιας υπόθεσης θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένα ποσά εξόδων που να μην αφήνουν καθόλου διακριτική ευχέρεια Πρωτοκολλητή.

Περεταίρω υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση και στην σύνταξη αποφάσεων/διαταγμάτων αλλά και των πρακτικών όταν οι δικηγόροι τα ζητούν για να ετοιμάσουν τις αγορεύσεις τους. Είναι απαράδεκτο εκεί όπου υπάρχει στενοτύπηση και τα πρακτικά είναι έτοιμα σε μια/δυο μέρες, να παρατηρείται κωλυσιεργία εκ μέρους του Δικαστηρίου και/ή του Πρωτοκολλητείου, με αποτέλεσμα να μην μας δίδονται τα πρακτικά για εβδομάδες ολόκληρες, κι ενώ τα έχουμε πληρώσει. Αναφορικά με την στενοτύπηση (η οποία έχει δραματικά θετική επίδραση όπου χρησιμοποιείται) επιβάλλεται να απαιτήσουμε όπως όλες οι στενογράφοι να εκπαιδευτούν άμεσα στην στενοτύπηση και αυτό είναι θέμα που υποσχόμαστε πως θα προωθήσουμε στον ΠΔΣ. Υποσχόμαστε επίσης να προωθήσουμε στον ΠΔΣ την απαίτηση όπως όλες οι δικαστικές διαδικασίες να ηχογραφούνται.

Εδώ δεν αναφερόμαστε στο πρόγραμμα ηχογράφησης και στενοτύπησης το οποίο όπως γνωρίζουμε έρχεται σύντομα (και για το οποίο έχουμε τις επιφυλάξεις μας λόγω του ότι αυτό θα είναι για Ελληνική γλώσσα ενώ στα Δικαστήρια μας γίνεται συχνά χρήση της Κυπριακής διαλέκτου και αυτό σίγουρα θα προκαλεί προβλήματα) αλλά απλής ηχογράφησης. Θα μπορούσε π.χ. να γίνεται η ηχογράφηση και τα μέρη να έχουν πρόσβαση σε αυτή με σχετική αίτηση και σε περίπτωση διαφωνίας. Μέτρα όπως τούτο θα εξαλείψουν θεωρούμε το ενδεχόμενο παραποίησης των πρακτικών από το Δικαστήριο.

Επίσης η ανεύρεση παλιών φακέλων είναι πρόβλημα αφού συχνά καθυστερεί υπερβολικά. Το πρόβλημα αυτό έχει να κάνει με την υποστελέχωση του Δικαστηρίου.

10. Δήμος Λευκωσίας – «Επαγγελματικές Άδειες» για εταιρείες

Ο Δήμος χρεώνει, αυθαίρετα θεωρούμε τουλάχιστο όσον αφορά τα ποσά, τέλη για «επαγγελματική άδεια» για εταιρείες, χωρίς μάλιστα να προσφέρει οποιεσδήποτε υπηρεσίες. Για το 2019 οι χρεώσεις ήταν ευρώ 444.00 για ενεργές εταιρείες και ευρώ 177.00 για αδρανείς (dormant). Υποσχόμαστε να πιέσουμε άμεσα το Δήμο για να συμφωνηθούν ποσά πολύ χαμηλότερα – συμβολικά (όπως αντιλαμβανόμαστε έχει γίνει ήδη και στις άλλες επαρχίες).

11. Βελτίωση της επικοινωνίας του ΔΣΛ με τα μέλη του

Υποσχόμαστε την αναζωογόνηση του κουτιού παραπόνων και εισηγήσεων που υπάρχει αλλά έχει ατονήσει. Περαιτέρω θα δημιουργήσουμε γραμμή επικοινωνίας με τα μέλη του ΔΣΛ (με τον καθορισμό συγκεκριμένων μελών του Συμβουλίου ως «συνδέσμους») ώστε το κάθε μέλος του Συλλόγου που έχει πρόβλημα ή παράπονο να μπορεί ευκολότερα να το προωθεί μέσω του Συλλόγου.

Στην ιστοσελίδα του συλλόγου θα υπάρχει ειδικό πεδίο / ηλεκτρονική διεύθυνση, για επικοινωνία των μελών με το σύλλογο για υποβολή παραπόνων ή γνωστοποίηση προβλημάτων

 

Ο κύριος Χαράλαμπος Αρτέμης διεκδικεί την Προεδρία του Δικηγορικού Συλλόγου Λευκωσίας και μας παρουσιάζει τις προτάσεις του για το Δικηγορικό Σύλλογο Λευκωσίας

 

Ακολουθεί παρουσίαση των υποψηφίων μελών που στηρίζουν την υποψηφιότητα του Χάρη Αρτέμη:

 

Όσον αφορά τα θέματα που δεν υπάγονται στην δικαιοδοσία του Δικηγορικού Συλλόγου Λευκωσίας, για τα οποία πρέπει να ασκείται εποικοδομητική πίεση από εμάς ή να συμβάλλουμε ενεργά στην αντιμετώπισης τουςː

1. Δεν είμαστε εναντίον της μεταρρύθμισης της δικαιοσύνης. Αντίθετα θεωρούμε πως επιβάλλεται. Όμως διαφωνούμε κάθετα με τα τρία νομοσχέδια για τις «δικαστικές» μεταρρυθμίσεις (Νόμος που τροποποιεί τους περί Απονομής της δικαιοσύνης (Ποικίλαι Διατάξεις) Νόμους του 1964 έως 2015, Ο περί της Ενδέκατης Τροποποίησης του Συντάγματος Νόμος του 2019 και Νόμος που Τροποποιεί τους περί Δικαστηρίων Νόμους του 1960 έως (Αρ. 2) του 2017).

(α) Θεωρούμε πως τα εν λόγω νομοσχέδια δεν έχουν τεθεί ενώπιον των άμεσα επηρεαζόμενων και επομένως ενδιαφερόμενων (περιλαμβανομένου φυσικά και του δικηγορικού σώματος), για να μπορεί να γίνει διάλογος αναφορικά με το περιεχόμενο τους με σκοπό τη βελτίωση τους.

(β) Θεωρούμε την πρόνοια πως η στελέχωση του νέου Εφετείου (μόνο) από 16 Προέδρους Επαρχιακών Δικαστηρίων είναι λανθασμένη. Υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι νομικοί, μη δικαστές (καθώς επίσης και δικαστές δικαστηρίων ειδικής δικαιοδοσίας, οι οποίοι επίσης παραγκωνίζονται πάντοτε) που θα μπορούσαν κάλλιστα να ανταπεξέλθουν στα καθήκοντα τους ως Εφέτες αν διορισθούν απευθείας στο εν λόγω δικαστήριο. Εν πάση περιπτώσει η «αιφνίδια» «προαγωγή» 16 προέδρων en masse θα αποδυναμώσει τα Επαρχιακά Δικαστήρια.

(γ) Θεωρούμε πως το σύστημα διορισμού δικαστών καθώς και αυτό της προαγωγής ήδη διορισμένων δικηγόρων αναχρονιστικό και λανθασμένο:

i. Η διαδικασία διορισμών δικαστών είναι προβληματική, κυρίως λόγω του ότι είναι αδιαφανής αλλά και λόγω της σύνθεσης του Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου (ΑΔΣ). Θεωρούμε πως στο ΑΔΣ πρέπει να συμμετέχουν και δικηγόροι αλλά και μη νομικοί/τεχνοκράτες (π.χ. η συμμετοχή ψυχολόγου θα ήταν φρόνιμη).
ii. Θεωρούμε πως στην παρούσα διαδικασία (φαίνεται πως) έχει υπέρ το δέον σημασία η αρχαιότητα αναφορικά με προαγωγές δικαστών. Η αρχαιότητα πρέπει να αποτελεί κριτήριο αλλά να μην είναι το μοναδικό ούτε καν το κύριο κριτήριο.
iii. Εν πάση περιπτώσει αναφορικά με τους διορισμούς αλλά και τις προαγωγές δικαστών θεωρούμε πως το ΑΔΣ πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψει του τις θέσεις του ΠΔΣ, και προς τούτο πρέπει να καθοριστεί συγκεκριμένη διαδικασία.
iv. Πρέπει να διορίζονται δικηγόροι, νοουμένου ότι πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και είναι κατάλληλοι, απευθείας στη θέση του Ανώτερου Επαρχιακού Δικαστή ή ακόμη και του Προέδρου Επαρχιακού Δικαστηρίου. Έτσι θα προσελκύονται καλοί, έμπειροι δικηγόροι και θα βελτιωθεί η ποιότητα των δικαστών μας και κατ’ επέκταση του επίπεδου δικαιοσύνης. Αντιλαμβανόμενοι πως τούτο θα προκαλέσει, λογικές εκ των πραγμάτων αντιδράσεις από τους ήδη διορισμένους δικαστές, θα μπορούσε να γίνεται στη βάση ποσόστωσης (π.χ. σε κάθε προκήρυξη θέσης δικαστή έως και το 30% των διορισμών να γίνεται απευθείας στις ψηλότερες βαθμίδες).

(δ) Μας ανησυχεί, όπως λέμε και πιο κάτω, το ότι συζητούνται σημαντικότατες αλλαγές οι οποίες θα μας επηρεάσουν άμεσα και δραστικά όχι μόνο χωρίς να λαμβάνουμε μέρος ουσιαστικά αλλά χωρίς να γνωρίζουμε καν λεπτομέρειες.

2. Ναυτοδικείο

Θεωρούμε πως πρέπει να ληφθούν μέτρα αναζωογόνησης της δικαιοδοσίας με τρόπο που να καθιστά την αύξηση του αριθμού των αγωγών που καταχωρίζονται. Ως χώρα με τόσο μεγάλο αριθμό πλοίων υπό την σημαία μας, θεωρούμε πως κάτι τέτοιο είναι εκ των ων ουκ άνευ.

Είμαστε εναντίον της συμπερίληψης των αγωγών Ναυτοδικείου στην δικαιοδοσία του νέου Εμπορικού Δικαστηρίου. Το Ναυτοδικείο έχει ξεχωριστούς, ιδιότυπους κανονισμούς και αρχές και ουδόλως σχετίζεται με τις εμπορικές υποθέσεις, οι οποίες ουσιαστικά αποτελούν επέκταση των κανόνων των συμβάσεων, χωρίς εξειδικευμένους κανονισμούς. Αυτό αναγνωρίζεται και στην Αγγλία όπου υπάρχει ξεχωριστή δικαιοδοσία Ναυτοδικείου στο Ανώτερο Δικαστήριο (High Court) που στελεχώνεται με Δικαστές με εμπειρία και «ειδίκευση» στον τομέα. Αυτή την εμπειρία και ειδίκευση την χρειάζεται θεωρούμε και το δικό μας σύστημα.

3. Προστασία του Δικηγορικού επαγγέλματος

Όπως όλοι γνωρίζουμε τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ανησυχητικά αυξητική τάση στην παροχή νομικών ουσιαστικά υπηρεσιών από μη δικηγόρους (κυρίως από λογιστικά γραφεία).

Είμαστε επομένως έτοιμοι να συμβάλουμε σθεναρά στις προσπάθειες που ήδη καταβάλλονται από τον ΠΔΣ για την αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού καθώς και να προβούμε σε εισηγήσεις για την επίλυση του, όπως π.χ. να καθιερωθεί νομικά ως απαραίτητη η συμμετοχή δικηγόρου στις αγοραπωλησίες ακινήτων. Επίσης ο Δικηγόρος να έχει απεριόριστη πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες εκ μέρους του πελάτη του όπως συμβαίνει στην Ελλάδα.

4. Ριζική αλλαγή της άσκησης και του συστήματος διδαχής ασκούμενων από το Νομικό Συμβούλιο

Στα πρότυπα του συστήματος της Αγγλίας (της οποίας το δίκαιο προσομοιάζει όσο καμιάς άλλης το δικό μας) πιστεύουμε ότι είναι καιρός να αρχίσουμε τουλάχιστο να προγραμματίζουμε την αλλαγή / βελτίωση του συστήματος άσκησης με την δημιουργία «σχολής» για ασκούμενους στην οποία η ποιότητα της διδαχής να αναβαθμιστεί π.χ. με το να προσφέρεται πραγματική και ενδελεχής καθοδήγηση και διδαχή πραγματικά πρακτικών –και όχι ακαδημαϊκών θεμάτων (π.χ. τεχνικών εξέτασης μαρτύρων, διαπραγματεύσεων κλπ.). Είναι αδιανόητο να μπαίνουν ερωτήσεις και θέματα αμιγώς ακαδημαϊκά σε εξετάσεις επαγγελματικής κατάρτισης όπως είναι οι εξετάσεις για την απόκτηση άδειας δικηγόρου, κάτι το οποίο δυστυχώς συνεχίζει να γίνεται μέχρι σήμερα.

Είμαστε της γνώμης ότι αν βελτιωθούν οι υπηρεσίες που θα παρέχονται στους ασκούμενους τότε θα γίνει και εύκολα αποδεκτή η καθιέρωση αυστηρότερων κριτηρίων για την απόκτηση άδειας δικηγόρου, και έτσι το επάγγελμα μας θα προστατεύεται καλύτερα.

Επί τούτου αδυνατούμε να αντιληφθούμε τους λόγους για τους οποίους απαγορεύεται σε δικαστές να είναι και εξεταστές μαθημάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ, η Κύπρος είναι δεύτερη στην ΕΕ στον αριθμό δικηγόρων! Αυτό είναι άκρως ανησυχητικό. Θεωρούμε πως η απουσία σοβαρών ή τουλάχιστο κατάλληλου τύπου εξετάσεων και κριτηρίων εισδοχής στο επάγγελμα, έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική δυσπραγία πολλών νέων συναδέλφων, είτε αυτοί συνεργάζονται με κάποιο γραφείο είτε αποτολμούν να ανοίξουν δικό τους, καθώς πολλές φορές αναγκάζονται παίρνουν πάρα πολύ χαμηλές απολαβές. Η θέσπιση αυστηρότερων κριτηρίων εισδοχής στο επάγγελμα, πέραν από πράξη ευθύνης έναντι του κοινού, θα διασφαλίσει ένα αξιοπρεπέστερο βιοτικό επίπεδο σε πολλούς συναδέλφους, κυρίως τους νεαρότερους.

5. Ασκούμενοι και νέοι δικηγόροι

Εκτός από το ότι ο συνδυασμός μας περιέχει και νέους σχετικά δικηγόρους, η ακαδημαϊκή μου πορεία σε διάφορα Πανεπιστήμια της Κύπρου (από το 1993) και η μακροχρόνια πορεία μου στην μαχόμενη δικηγορία σχεδόν τριάντα χρόνων με κάνουν να γνωρίζω πως, δικαιολογημένα, οι νέοι και ασκούμενοι δικηγόροι αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα (μερικές φορές ακόμη και επιβίωσης) και ότι αισθάνονται αδικημένοι, παραμελημένοι και υποβαθμισμένοι.

Θεωρούμε πως πρέπει να ληφθούν μέτρα επαναλειτουργίας ή επανασύστασης της Ένωσης Νέων και Ασκούμενων Δικηγόρων, για να λειτουργεί ως φορέας προώθησης προβλημάτων που αυτοί αντιμετωπίζουν.

Οι ασκούμενοι αν και έχουν φωνή δεν μπορούν να εισακουστούν από κανένα. Η εισήγηση μας είναι η δημιουργία Κεντρικού Συνδέσμου Ασκούμενων Δικηγόρων που να απαρτίζεται από 2 άτομα από κάθε επαρχία, και ο οποίος κάθε χρόνο να εκλέγει νέα μέλη. Με αυτό τον τρόπο θα δώσουμε στους ασκούμενους δικηγόρους και βήμα και λόγο.

6. Συνταξιοδοτικό

Το Ταμείο Συντάξεων μας έχει προ πολλού φτάσει σε σημείο που απειλείται η βιωσιμότητα του. Θεωρούμε πως πρέπει να ληφθούν γενναίες αποφάσεις αναφορικά με αυτό, και κυρίως αν δεν υπάρχει τρόπος σωτηρίας του τότε πρέπει να ληφθεί απόφαση ακόμη και τερματισμού του.

Εν πάση περιπτώσει η πεντάχρονη θητεία μου στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΗΚ κατά την οποία ήμουν μέλος του ταμείου συντάξεων της (ίσως του πλουσιότερου πιο άρτια καταρτισμένου και ελεγχόμενου ταμείου συντάξεων στην Κύπρο), μου έχει δώσει τεράστια εμπειρία την οποία θα χρησιμοποιήσω στην διαχείριση του Ταμείου Συντάξεως μας.

Θεωρούμε πως τα πιο κάτω βήματα πρέπει να μελετηθούν για να αποφέρουν στο Ταμείο μας περισσότερους πόρους και καλύτερη αποδοτικότητα:

(α) Όλες οι δικηγορικές εργασίες (όπως αυτές καθορίζονται στον Περί Δικαστηρίων και Δικηγόρων Νόμο) θα πρέπει να φέρουν την υποχρεωτική εισφορά δια δικηγορόσημων στο ταμείο. Ένας από τους κυριότερους λόγους για την σημερινή κατάσταση του ταμείου είναι πως ενώ ωφελούνται από αυτό όλοι οι δικηγόροι, εκείνοι της μάχιμης/δικαστηριακής δικηγορίας είναι οι μόνοι που ουσιαστικά το στηρίζουν με την καταχώριση αγωγών (ο αριθμός των οποίων έχει τα τελευταία χρόνια πέσει δραματικά).

(β) Μια άλλη ή επιπρόσθετη λύση θα ήταν ο αποκλεισμός από το Ταμείο Συντάξεων όσων δεν ασκούν μάχιμη δικηγορία (και συνεπώς δεν συνεισφέρουν σ’ αυτό) ή καλύτερα η εφαρμογή της απόφασης για μετατροπή του σε αναλογικό, ώστε ο κάθε δικηγόρος να λαμβάνει σύνταξη ανάλογη με την πραγματική εισφορά του στο Ταμείο.

(γ) Πρέπει να αλλάξουν οι κλίμακες των αγωγών και συγκεκριμένα αντί μόνο του παρωχημένου «άνω των δύο εκατομμυρίων» να γίνουν περαιτέρω διαβαθμίσεις π.χ. «μεταξύ δύο και τριών εκατομμυρίων», «μεταξύ τριών εκατομμυρίων και πέντε εκατομμυρίων» και «άνω των πέντε εκατομμυρίων, και σε όλες να αυξηθεί δραστικά το ποσό των δικηγορόσημων που θα απαιτείται για την καταχώριση των. Εν πάση περιπτώσει είναι θεωρούμε γελοίο να υπάρχουν 5 κλίμακες εξόδων κάτω των 500 ευρώ και μόνο μια άνω των 2 εκατομμυρίων.

(δ) Πρέπει να μελετηθεί το κατά πόσο είναι βιώσιμη η συνέχιση καταβολής εφάπαξ ποσών κατά την συνταξιοδότηση επιπρόσθετα της μηνιαίας σύνταξης ή τουλάχιστο να αλλάξει ο καθορισμός του εφάπαξ ποσού ούτως ώστε να μην θέτει την βιωσιμότητα του ταμείου σε κίνδυνο.

(ε) Ο διορισμός έμπειρων επαγγελματιών συμβούλων διαχείρισης του ταμείου με σκοπό την επένδυση, συντηρητικά, τουλάχιστο μέρους των αποθεμάτων του είτε στην Κύπρο είτε στο εξωτερικό και σύμφωνα με τη νομοθεσία. Το αποθεματικό ποσό του ταμείου συντάξεως της ΑΗΚ αυξήθηκε δραματικά στα πέντε χρόνια της θητείας μου λόγω συνδυασμού φρόνιμων επενδύσεων (μετά από καθοδήγηση ειδικών) και επισταμένης, συχνής επίβλεψης των επενδύσεων υπό την καθοδήγηση των ειδικών και επισταμένη εποπτεία των μελών/επιτρόπων του ταμείου. Σαν επένδυση θα μπορούσε για παράδειγμα το Ταμείο να αγοράσει κτίριο ή χώρο στον οποίο να στεγάζεται ο ΠΔΣ και έτσι τα ενοίκια θα εισπράττονται από το Ταμείο. Επίσης, ενόψει του ότι το νέο κτίριο του Επαρχιακού Δικαστηρίου και του χώρου στάθμευσης θα γίνουν με επενδυτή που θα έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης, θα μπορούσε να μελετηθεί το κατά πόσο θα ήταν φρόνιμη επένδυση όπως το ταμείο μας να αναλάβει το κόστος ή μέρους του κόστους για και εσόδων από τον χώρο στάθμευσης.

(ε) Θεωρούμε πως όλοι οι δικηγόροι πρέπει να γνωρίζουν όλα όσα αφορούν το ταμείο μας. Επομένως υποσχόμαστε να απαιτήσουμε την άμεση κοινοποίηση των δυο αναλογιστικών εκθέσεων που έχουν γίνει με οδηγίες του ΠΔΣ από την εταιρεία AON HEWITT (το 2015 και το 2017) σε όλους τους δικηγόρους.

(ζ) Πρέπει να αναλογιστούμε κατά πόσο οι υφιστάμενοι σύμβουλοι του Ταμείου έχουν την απαιτούμενη εμπειρία για την διαχείριση και προώθηση των επενδύσεων του και σε περίπτωση που δεν την έχουν πρέπει να βρεθούν άλλοι. Πρέπει να γίνεται συνεχής επίβλεψη των επενδύσεων και των ενεργειών των συμβούλων. Επομένως πρέπει να καθιερωθούν συχνές συναντήσεις (π.χ. μηνιαίες) μεταξύ του Ταμείου και των συμβούλων για την πορεία των επενδύσεων του κλπ.

(η) Θεωρούμε πως πρέπει στο συμβούλιο του Ταμείου να είναι μέλη (ή τουλάχιστο να λαμβάνουν μέρος) άτομα με προσόντα και εμπειρία σε θέματα επενδύσεων και διαχείρισης ταμείων συντάξεως.

7. Να υπάρχει ευχέρεια ασφάλειας εξόδων σε ιδιωτικές ποινικές υποθέσεις

Εισηγούμαστε να γίνει πρόνοια για την εξασφάλιση ασφάλειας εξόδων σε ιδιωτικές ποινικές υποθέσεις από τους παραπονούμενους που είναι αλλοδαποί.

Πρέπει να αρχίσει να συζητείται το ενδεχόμενο ασφάλειας εξόδων και σε αγωγές από όλους τους ενάγοντες, εκτός εάν: (α) είναι φτωχοί και (β) έχουν εκ πρώτης όψεως καλή υπόθεση. Έχουμε καταντήσει να μην πληρώνει ποτέ κανένας τα έξοδα μας και να τους κυνηγούμε για δεκαετίες μετά την απόρριψη της αγωγής.

8. Ηλεκτρονική Δικαιοσύνη

Σύντομα έρχεται η ηλεκτρονική δικαιοσύνη αλλά όπως συμβαίνει αναφορικά με όλα σχεδόν τα θέματα της μεταρρύθμισης της δικαιοσύνης, οι δικηγόροι είναι στο σκοτάδι αναφορικά με το πως θα εφαρμόζεται πρακτικά. Θεωρούμε εκ των ων ουκ άνευ το ότι πρέπει να τηρούμαστε ενήμεροι για τι θα περιλαμβάνει η ΗΔ και κυρίως το πως ακριβώς θα εφαρμόζεται.

9. Απλούστευση της πρακτικής των Επαρχιακών Δικαστηρίων και επακόλουθη αποσυμφόρηση τους

Η πανδημία του Κορονοϊού μας έδειξε πως μπορούν εύκολα να απλουστευθούν οι πρακτικές στα ΕΔ με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση των και την επακόλουθη ευχέρεια τους να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην εκδίκαση υποθέσεων.

Θεωρούμε πως:

(α) Δεν είναι αναγκαίο να ορίζονται τόσο συχνά οι αγωγές για μνεία/οδηγίες χωρίς να είναι αναγκαίο να γίνει κάτι ουσιαστικό κατά τη διάρκεια της ή ακόμη κι’ αν συνεχίσουν να ορίζονται, αυτές μπορούν να γίνονται χωρίς να είναι αναγκαία η παρουσία των δικηγόρων στο δικαστήριο.

(β) Δεν είναι αναγκαίο οι αγωγές να ορίζονται για ακρόαση κάθε 3/4 μήνες μέχρι να έρθει η σειρά τους για να ξεκινήσει η ακρόαση. Θα μπορούσαν είτε να ορίζονται σε μακρινές ημερομηνίες κατά τις οποίες να γνωρίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι πως σίγουρα θα ξεκινήσουν ή να ορίζονται σε μεγαλύτερα διαστήματα π.χ. κάθε 12 μήνες.

Με τις πιο πάνω προτάσεις, η ανάγκη ένας δικηγόρος να βρίσκεται σε πέραν του ενός δικαστηρίου καθημερινά θα περιοριστεί δραστικά, ενώ θα αποσυμφορηθούν και οι χώροι των δικαστηρίων, με αποτέλεσμα να επιλυθούν κι άλλα προβλήματα, όπως αυτό του χώρου στάθμευσης.

Περαιτέρω, για λόγους ασφάλειας αλλά και εύρυθμης λειτουργίας του ΕΔ Λευκωσίας θα πρέπει να συνεχίσει ο έλεγχος που γινόταν κατά την περίοδο της πανδημίας στις εισόδους των κτηρίων του ΕΔ. Μέσα σε ένα κτήριο ανά πάσα στιγμή βρίσκονται πολλοί περιφερόμενοι οι οποίοι είναι ή δικηγόροι οι οποίοι περιμένουν αντιδίκους ενώ οι δικαστικές αίθουσες είναι άδειες, ή διάδικοι ή/και μάρτυρες οι οποίοι περιμένουν δικηγόρους ή να τους φωνάξουν για να παρουσιαστούν ενώπιον του δικαστηρίου.

10. Κατάλογοι εξόδων

Το παρόν σύστημα με μίνιμουμ και μάξιμουμ χρέωση για συγκεκριμένες υπηρεσίες στην βάση των κανονισμών δεν λειτουργεί εφόσον οι υπάλληλοι των πρωτοκολλητείων συνήθως επιδικάζουν αυθαίρετα πάντοτε το μίνιμουμ ποσό. Πρέπει να περιορισθεί η διακριτική τους ευχέρεια να το πράττουν ή τουλάχιστο πρέπει να γίνεται καλύτερη επίβλεψη τους.

11. Δικηγορικά έξοδα

Θεωρούμε πως οι κανονισμοί για δικηγορικά έξοδα για δικαστηριακή εργασία εδράζονται σε παρωχημένες αρχές. Για παράδειγμα δεν δικαιολογείται η πρόνοια για μόνο μια προετοιμασία ακρόασης ενόψει του συστήματος όπως έχει τώρα στο οποίο συχνότατα οι δικηγόροι αναγκάζονται να προετοιμάζονται και δύο και τρείς φορές για ακρόαση αγωγής από χρόνο σε χρόνο. Επίσης θεωρούμε πως είναι αστείο π.χ. να εξομοιώνεται μια αίτηση για διάταγμα Anton Piller με μια αίτηση για απόφαση λόγω μη καταχώρησης υπεράσπισης. Βάσει του υφιστάμενου συστήματος, και οι 2 θεωρούνται αιτήσεις δια κλήσεως, ασχέτως εάν συνήθως η πρώτη χρειάζεται συνήθως πολλές ώρες για να γίνει ενώ η δεύτερη γίνεται και από δικηγορικές γραμματείς!

12. Νέοι Κανονισμοί Πολιτικής Δικονομίας

Μας ανησυχεί τα μέγιστα το γεγονός ότι αυτοί ετοιμάζονται υπό καθεστώς πλήρους μυστικότητας (έστω και αν στις διαβουλεύσεις και/ή την συγγραφή τους συμμετέχουν και δικηγόροι). Θεωρούμε πως, εφόσον είμαστε οι άμεσα επηρεαζόμενοι από αυτούς είναι εκ των ων ουκ άνευ να ενημερωνόμαστε αναφορικά με τις πρόνοιες των.

Είναι πιστεύουμε απαίτηση όλων των δικηγόρων να τηρούνται αδιάλειπτα ενήμεροι για όλα τα θέματα που τους αφορούν. Όσον αφορά τους νέους ΚΠΔ υποσχόμαστε πως θα ενεργήσουμε πιεστικότατα προς τον ΠΔΣ να απαιτήσει τόσο την συχνή από τούδε και στο εξής ενημέρωση των μελών του για τις πρόνοιες του αλλά και το ότι είναι απαραίτητο από την στιγμή που δημοσιευτούν να δοθεί αρκετός χρόνος για μελέτης τους και διαβούλευσης πριν τεθούν σε εφαρμογή.

Επιπλέον όταν και όποτε εκδοθούν οι νέοι κανονισμοί πολιτικής δικονομίας, θα πρέπει να γίνουν ημερίδες στην παρουσία δικηγόρων και δικαστών σε όλες τις Επαρχίες, ούτως ώστε να μην υπάρχει παρανόηση των νέων κανονισμών και διαδικασιών.

13. Εξωδικαστηριακή Διευθέτηση Διαφορών (Alternative Dispute Resolution)

Η προώθηση του εν λόγω θεσμού αποτελεί αντικείμενο επιτακτικής οδηγίας από την ΕΕ. Θεωρούμε πως πρέπει να προωθηθεί από τον ΠΔΣ με πολύ μεγαλύτερο ζήλο από ότι μέχρι σήμερα.

Πρέπει να μελετηθεί η πιθανότητα δημιουργίας από τον ΠΔΣ (ή από τον ΔΣΛ) ενός άτυπου φορέα διαιτησίας (arbitration chamber). Δηλαδή, αν δυο δικηγόροι θέλουν να παραπέμψουν την υπόθεση τους σε διαιτησία, θα μπορούσαμε να τους διευκολύνουμε στην εξεύρεση διαιτητή, χώρου (ίσως στην αίθουσα του ΔΣΛ τα απογεύματα) ή εμπειρογνωμόνων.

14. Σύστημα επίδοσης από ιδιωτικούς επιδότες

Το σύστημα παρουσιάζει πρακτικά προβλήματα που επηρεάζουν την ομαλή διεξαγωγή των διαδικασιών. Εισηγούμαστε την μελέτη του με σκοπό την βελτίωση του σε συνάρτηση με την επιτροπή των ιδιωτών επιδοτών. Επίσης, η επίδοση με επιδότη δεν πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό. Θεωρούμε πως πρέπει να επιτρέπεται με κάθε μέσο η απόδειξη του γεγονότος ότι ο Εναγόμενος έλαβε γνώση.

12. Εκτέλεση αποφάσεων

Εισηγούμαστε την διεύρυνση της λίστας των αντικειμένων τα οποία μπορεί να κατάσχει ο επιδότης.

Θα μπορούσε π.χ. να τροποποιηθεί η πρόνοια στον νόμο ότι εάν ο οφειλέτης έχει ένα όχημα μόνο δεν κατάσχεται και αντ’ αυτού να μπει ένα όριο ότι εάν το όχημα είναι κάτω των €4.000 δεν κατάσχεται, ή να θεσπιστεί νόμος βάσει του οποίου εάν οποιοσδήποτε τρίτος χρωστά χρήματα στον εξ’ αποφάσεως οφειλέτη, να μπορεί να εξοφλά καταβάλλοντας τα στον εξ’ αποφάσεως πιστωτή και να απολαμβάνει κάποια έκπτωση (π.χ. 5%) αν το επιλέξει. Άλλη εισήγηση είναι να θεσπιστεί διαδικασία για κυπριακές αποφάσεις παρόμοια με την Ευρωπαϊκή Διαταγή Δεσμεύσεως Λογαριασμού (Κανονισμός 655/2014) που ισχύει μόνο αν η δικαστική διαδικασία γίνεται σε άλλο κράτος μέλος.

Πιστεύουμε επίσης ότι τα πράγματα έχουν πλέον ωριμάσει αρκετά και ότι ήρθε πλέον η ώρα να αναλάβουν και την εκτέλεση των αποφάσεων οι ιδιώτες επιδότες.

15. Μελέτη του ενδεχόμενου στο πρωτοκολλητείο του κάθε Επαρχιακού Δικαστηρίου να υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα των άλλων επαρχιακών δικαστηρίων ούτως ώστε να υπάρχει δυνατότητα καταχώρισης δικογράφων για δικαστήρια άλλης επαρχίας από εκείνη όπου βρίσκεται ο δικηγόρος.

Το θέμα αυτό μπορεί να επιλυθεί με την σωστή και πλήρη εφαρμογή της ηλεκτρονικής Δικαιοσύνης.

16. Άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών Κυπριακών εταιρειών με ξένους μέτοχους

Το πιο πάνω θέμα έχει πλέον φτάσει σε επίπεδα απελπισίας. Όπως πολλοί από εσάς το γνωρίζουν το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών τέτοιων εταιρειών είναι σχεδόν αδύνατο και για να γίνει χρειάζεται Ιώβειος υπομονή μηνών. Γνωρίζω πως ο λόγος δεν είναι οι αυστηρές προδιαγραφές της Κεντρικής Τράπεζας αλλά ο ακραίος τρόπος με τον οποίο τις εφαρμόζουν οι εμπορικές τράπεζες μας. Είναι επιτακτική η ανάγκη ο ΠΔΣ να προσεγγίσει τα κόμματα και/ή την Κυβέρνηση με σκοπό να πιεσθούν οι εμπορικές τράπεζες να σταματήσουν τις ακραίες πρακτικές τους σε αυτό τον τομέα και απλά να εφαρμόζουν τους κανονισμούς της Κεντρικής Τράπεζας. Είναι αδιανόητο να λέμε από την μια πως επιδιώκουμε επενδύσεις και ότι βασιζόμαστε στον τομέα των υπηρεσιών ως χώρα και από την άλλη να είναι σχεδόν αδύνατες πρακτικά οι επενδύσεις!

17. Εξεύρεση επιπρόσθετων πόρων και/ή δικηγορικής εργασίας για τα μέλη του ΠΔΣ

Επιβάλλεται η σύσταση ομάδας δικηγόρων με σκοπό την εξεύρεση επιπρόσθετων πόρων και/ή δικηγορικής εργασίας. Για παράδειγμα ο φίλτατος συνάδελφος (και πρώην Υπουργός Υγείας), Γ. Παμπορίδης είχε εισηγηθεί να μεθοδεύσουμε με το London Court of International Arbitration (LCIA) για δημιουργία δεύτερης έδρας του στην Κύπρο. Πρόκειτο για εξαιρετική εισήγηση αλλά δεν προωθήθηκε με αποτέλεσμα να χαθεί η ευκαιρία. Δείχνει όμως πως υπάρχουν δικηγόροι με όραμα και ιδέες και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε.

Πιο κάτω παρουσιάζεται ο συνδυασμός του κύριου Αρτέμη με τα υποψήφια μέλη

Υποψήφιος για την Προεδρία του Δικηγορικού Συλλόγου Λευκωσίας
Χαράλαμπος Αρτέμης

Υποψήφια μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Λευκωσίας

Βελάρης Χαρίλαος
Γρηγορίου Ορθοδοξία
Δαμιανός Κωνσταντίνος
Μαρκίδης Μ. Ντέμης
Νικολαϊδης Σ. Ζήνωνας
Ντορζής Γιάννης
Στεφάνου Γεωργία
Τσιναρέλης Σταύρος
Χριστοδούλου Στέλιος

Βρείτε ΕΔΩ σύνδεσμο για την παρουσίαση των υποψηφίων

 

 

Μπορείς να ακολουθήσεις την Θεοδοσία Κυριάκου

στο Facebook ΕΔΩ   

και στο instagram EΔΩ 

Πατήστε για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Περισσότερα από την κατηγορία: ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΠΡΟΣ

To Top