Connect with us

KalimeraEllada.gr

Μετρό γραμμή 4: Στην τελική ευθεία το εμβληματικό έργο που θα αλλάξει τη ζωή των Αθηναίων -Οι νέοι σταθμοί

ΕΛΛΑΔΑ

Μετρό γραμμή 4: Στην τελική ευθεία το εμβληματικό έργο που θα αλλάξει τη ζωή των Αθηναίων -Οι νέοι σταθμοί

Στην τελική του ευθεία μπαίνει το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της Αθήνας για τα επόμενα χρόνια, η γραμμή 4 του μετρό.

Λίγο μετά τις 14:00 ολοκληρώθηκε η αποσφράγιση των φακέλων των οικονομικών προσφορών για τη Γραμμή 4 του Μετρό.

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, προσωρινή ανάδοχος για την Γραμμή 4 του Μετρό.

Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή.

Στο επόμενο στάδιο, θα γίνουν οι έλεγχοι των προσφορών. Από την Αττικό Μετρό εκφράζεται η αισιοδοξία ότι εάν δεν προκύψουν προσφυγές, μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021 είναι εφικτή η κήρυξη οριστικού αναδόχου.

Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.

Καραμανλής: Μετά από παλινωδίες ετών, μπαίνει στην τελική ευθεία
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, δήλωσε χαρακτηριστικά:

 

 

«Σήμερα, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, επιτέλους μπαίνει στην τελική φάση το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.

 

 

Ένα έργο που θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ένα έργο προϋπολογισμού 1,5 δισ. Ευρώ που θα φέρει ανάπτυξη και θα αναβαθμίσει τις περιοχές απ’ όπου θα περάσει.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση νέων έργων υποδομών που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και την εικόνα της χώρας».

Δνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ: Εργο πνοής για την πρωτεύουσα
O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε:

 

«Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητά μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».

Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό
Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή, θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή 15 υπόγειων σταθμών.

Το έργο θα αναβαθμίσει σημαντικά το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, δεδομένου ότι θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες οι οποίοι κατοικούν σε πυκνοδομημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, τα Ιλίσια και την περιοχή του Ζωγράφου.

Οπως έγραφε το economistas, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα χρειαστούν περισσότερα από οκτώ χρόνια που προβλέπονται στο χρονοδιάγραμμα του έργου για να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της νέας γραμμής. Εξάλλου, καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί σε όλα τα έργα μετρό με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς τον Πειραιά.

Συνολικά η γραμμή 4 θα έχει προϋπολογισμό ύψους 3,8 δισ. ευρώ, μήκος 38 χιλιομέτρων και 35 νέους σταθμούς οι οποίοι πρόκειται να κατασκευαστούν σε τέσσερις ξεχωριστές φάσεις.

Οι υποψήφιοι και το άνοιγμα των προσφορών
Η αρμόδια Επιτροπή Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό Α.Ε., αναφορικά με τη διαγωνιστική διαδικασία για τη δημοπράτηση της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Τμήμα Α’ «Άλσος Βεϊκου – Γουδή», προχώρησε σήμερα, Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020, στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών παρουσία εκπροσώπων των δυο προεπιλεγέντων υποψηφίων αναδόχων, από την Α’ φάση του διαγωνισμού, των εταιρειών ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A. και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA..

Οι υποψήφιοι ανάδοχοι υπέβαλαν τις κάτωθι οικονομικές προσφορές :

1. ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A. 12,19%
2. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA. 10,57%
Η προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου επί της οποίας δόθηκε η προσφορά των υποψηφίων είναι 1.319.481.500 Ευρώ.

Η συνολική προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου που περιλαμβάνει απρόβλεπτα, αναθεώρηση και απολογιστικές εργασίες είναι 1.510.000.000 Ευρώ ενώ η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του Έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην πορεία υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής στη χώρα μας, το οποίο θα συμβάλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.

Γραμμή 4 – Τμήμα Α’: «Άλσος Βεΐκου – Γουδή»
Το Α’ Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», το οποίο προγραμματίζεται να υλοποιηθεί με την παρούσα δημοπράτηση, έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:

Δεκαπέντε (15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή,
Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km.

Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.
Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μ περίπου.
Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής
Προϋπολογισμός: Η προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου χωρίς Φ.Π.Α. είναι 1.510.000.000,00 Ευρώ.
Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη

Κριτήριο ανάθεσης της Σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής, σύμφωνα με το άρθρο 311 του N. 4412/16.

Το αντικείμενο της σύμβασης
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης και της Μελέτης Εφαρμογής, η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του Ηλεκτρομηχανολογικού και Σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Στο αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνονται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά:

Το σύνολο των Οριστικών Μελετών, των Μελετών Εφαρμογής και των λοιπών απαιτούμενων μελετών.
Πρόσθετες έρευνες (Συμπληρωματική Έρευνα Υπεδάφους (ΣΕΥ).
Όλες τις τοπογραφικές μελέτες και εργασίες που απαιτούνται για τις ανάγκες κατασκευής του Έργου.
Αξιολόγηση και διαχείριση κινδύνων
Κυκλοφοριακές Παρακάμψεις.
Διευθέτηση Εργοταξιακών Χώρων – Εργοταξιακές Εγκαταστάσεις.
Γεωμηχανική και Δομητική Παρακολούθηση (ΓΔΠ) των κατασκευών του Έργου, της ζώνης επιρροής του και των κτιρίων και κατασκευών εντός αυτής.
Ηλεκτρονική Διαχείριση Εγγράφων με κατάλληλο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης εγγράφων (ΣΗΔΕ).
Εφαρμογή του συστήματος ΒΙΜ (Μοντελοποίηση Κατασκευαστικών Πληροφοριών) στις μελέτες.
Προσωρινές και μόνιμες κατασκευές για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στους σταθμούς, στις σήραγγες, στα φρέατα και στα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
Εργασίες βελτίωσης εδαφών και ενίσχυσης των μέτρων άμεσης υποστήριξης των σηράγγων, κλπ, όπως και όπου απαιτείται.
Εργασίες εφαρμογής προληπτικών, προστατευτικών ή ακόμα και μέτρων επισκευών όλων των κτηρίων και άλλων υποδομών και κατασκευών λόγω της κατασκευής του Έργου.
Αρχιτεκτονικά τελειώματα στους σταθμούς, τα φρέατα και τα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
Μόνιμες συνδέσεις κατασκευών με τα δίκτυα Ο.Κ.Ω.
Εργασίες αποκατάστασης περιβάλλοντος χώρου σταθμών, φρεάτων, κτιρίων, και λοιπών χώρων στους οποίους έχουν γίνει επεμβάσεις για το Έργο της Γραμμής 4 του Μετρό.
Προμήθεια και εγκατάσταση των απαιτούμενων Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.
Προμήθεια, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του απαιτούμενου τροχαίου υλικού.
Δοκιμές και θέση σε λειτουργία των Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.
Οργάνωση και παροχή συντήρησης του Έργου.
Εκπαίδευση του προσωπικού λειτουργίας και συντήρησης.
Προμήθεια των απαιτούμενων ανταλλακτικών του Έργου.

Οι 15 σταθμοί της γραμμής 4 του μετρό
Οι 15 σταθμοί της γραμμής 4 του μετρό είναι:

  • Βεΐκου
    Γαλάτσι
    Ελικώνος
    Κυψέλη
    Δικαστήρια
    Αλεξάνδρας
    Εξάρχεια
    Ακαδημίας
    Κολωνάκι
    Ευαγγελισμός
    Καισαριανή
    Πανεπιστημιούπολη
    Ιλίσια
    Ζωγράφου
    Γουδή

 

Ο χάρτης με τις γραμμές του μετρό

 


Οι διαδρομές του μετρό της Αθήνας. Ανάμεσά τους και η επέκταση της γραμμής 4 (η κίτρινη γραμμή).

Συγκεκριμένα, η γραμμή θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα περνάει από την Κυψέλη, τα δικαστήρια, τα Εξάρχεια, τον Ευαγγελισμό, την Πανεπιστημιούπολη, τα Ιλίσια και θα καταλήγει στου Γουδή.

Εκτός από την κατασκευή των 15 σταθμών της πρώτης φάσης, ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό περιλαμβάνει τα εξής τρία τμήματα:

Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 14 χιλιομέτρων και 11 σταθμούς).
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χιλιομέτρων και 3 σταθμούς).
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χιλιομέτρων και 6 σταθμούς).

Πατήστε για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Περισσότερα από την κατηγορία: ΕΛΛΑΔΑ

Τα δημοφιλέστερα σήμερα

Εγγραφή στο Newsletter

To Top