Connect with us

KalimeraEllada.gr

14 Αυγούστου 2005 – Η τραγική πτήση του Helios

VIRAL

14 Αυγούστου 2005 – Η τραγική πτήση του Helios

14 Αυγούστου 2020 – Η Κύπρος θυμάται

 

Γράφει η Θεοδοσία Κυριάκου

 

14 Αυγούστου 2005. Το αεροσκάφος της  Helios Airways αναχωρεί  εκείνο το πρωί στις 09:07 από την Λάρνακα  με προορισμό την Πράγα, με ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Το ίδιο πρωί είχε φτάσει το αεροπλάνο  από το Λονδίνο και το προηγούμενο πλήρωμα θαλάμου επιβατών παρατήρησε ένα πρόβλημα στην πίσω δεξιά πόρτα εξυπηρέτησης. Το πλήρωμα αναφέρει ότι το στεγανωτικό παρέμβυσμα της πόρτας παγώνει και ακούγονται δυνατοί κτύποι κατά τη διάρκεια της πτήσης. ο πλήρωμα διακυβέρνησης ζήτησε πλήρη έλεγχο της πόρτας.

Ο μηχανικός εδάφους έκανε την σχετική επιθεώρηση και αναφέρει ότι το αεροπλάνο είναι έτοιμο  να ξεκινήσει την επόμενη πτήση του.

Κατά την άνοδο του αεροπλάνου και γύρω στα  12.000 πόδια , ηχεί  η Προειδοποιητική Σειρήνα Ύψους Θαλάμου. Σε αυτό το σημείο το πλήρωμα θα έπρεπε να σταματήσει την άνοδο και να φορέσει τις μάσκες οξυγόνου, γεγονός που δεν φαίνεται να έγινε αφού οι πιλότοι θεώρησαν πως επρόκειτο για την Προειδοποιητική Σειρήνα Διαμόρφωσης Απογείωσης.

Ο κυβερνήτης επικοινωνεί με τον Επιμελητή Πτήσεων της εταιρείας στο έδαφος ο οποίος αφού αδυνατούσε να κατανοήσει ποιο ήταν το πρόβλημα του προτείνει να μιλήσει με τον Μηχανικό Εδάφους που είχε επιθεωρήσει το αεροπλάνο πριν την απογείωση. Εκεί φαίνεται πως υπήρξε πρόβλημα όσον αφορά την επικοινωνία των δύο ανθρώπων. Το πλήρωμα είχε ήδη  αρχίσει να επηρεάζεται από την στέρηση επαρκούς οξυγόνωσης. Στην  συνέχεια χάνεται η επικοινωνία με το πλήρωμα του αεροσκάφους.

Στις 09:37 το αεροσκάφος εισέρχεται  στην FIR Αθηνών και  το ΚΕΠ Αθηνών καλεί την πτήση χωρίς όμως να έχει ανταπόκριση.  Στη συνέχεια η πτήση αναχαιτίζεται από δύο μαχητικά F 16 και δηλώνουν πως η θέση του κυβερνήτη είναι κενή. Λίγο μετά ο χειριστής του F –  16 είδε άτομο να εισέρχεται στο θάλαμο διακυβέρνησης φορώντας στολή πληρώματος θαλάμου επιβατών. Ο χειριστής τον καλεί να τον ακολουθήσει αλλά αυτός ανταποκρίνεται αρνητικά. Εκείνη την στιγμή έσβησε ο αριστερός κινητήρας. Λίγο μετά σβήνει και ο δεξιά και έτσι αρχίζει η μοιραία κάθοδος.

Το αεροπλάνο προσέκρουσε σε λοφώδη περιοχή κοντά στο Γραμματικό Αττικής, 30 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» βυθίζοντας τις οικογένειες των θυμάτων   στο πένθος. Ο τραγικός απολογισμός ήταν  115 επιβάτες και τα  6 μέλη του πληρώματος.

Το 2009 αρχίζει η δίκη 5 στελεχών της εταιρείας με κατηγορίες ανθρωποκτονίας και πρόκλησης θανάτου. Η δίκη ολοκληρώνεται το 2013 το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων επέβαλε δεκαετείς ποινές φυλάκισης, εξαγοράσιμες έναντι 80.000 ευρώ εκάστη, σε τρεις από τους τέσσερις κατηγορουμένους.

14 Αυγούστου 2005. Μια μέρα που έμελλε να στιγματίσει την Κύπρο. Μπορεί η δικαιοσύνη να απόδωσε ποινές σε ανθρώπους που είχαν μερίδιο ευθύνης σε όλο αυτό αλλά οι ψυχές αυτών που έφυγαν δεν ζητάνε εκδίκηση. Ο  πόνος της μάνας, του πατέρα, της συζύγου, του αδερφού και του παιδιού δεν θα γλυκάνει γιατί κάποιοι τιμωρήθηκαν για ότι έγινε.

14 Αυγούστου 2020 και η Κύπρος θυμάται.

Μόνο η θύμηση και η  αποτροπή επανάληψης τέτοιου περιστατικού μπορεί να είναι το βάλσαμο στις ψυχές όλων αυτών που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους.

 

 

Μπορείς να ακολουθήσεις την Θεοδοσία Κυριάκου

στο Facebook ΕΔΩ   

και στο instagram EΔΩ 

Πατήστε για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Περισσότερα από την κατηγορία: VIRAL

Τα δημοφιλέστερα σήμερα

Εγγραφή στο Newsletter

To Top